Menukaart Upgrading

in 7 stappen meer winst met je menukaart.

 

de-21-principes

We nodigen je uit om je menukaart te zien als een stuk papier dat winst voor je genereert. 

 

En je helpt je bedrijfs- en gasttevredenheidsdoelen te behalen. Je menukaart is je effectiefste communicatiemiddel naar je gasten. Om op een originele manier de liefde voor je gerechten te communiceren. En je gast te helpen om haar (nieuwe) favoriete item te vinden. De keuzes die je maakt op je kaart bepalen hoe jouw gasten kiezen.

Juist de komende tijd, wanneer we omzet niet kunnen verhogen door te denken in veel gasten, méér gasten, vanwege de 1.5 meter maatregelen, willen we je uitnodigen om meer omzet te draaien met de gasten die er zijn (of bestellen), op een manier die waardevol is voor iedereen. Dat begint bij je menukaart. En daarom nodigen we je uit om anders naar je menukaart te kijken.

 

Met Menukaart Upgrading

geven we je menukaart extra aandacht en liefde. Je leert…

  • hoe je vol verkoopt met jouw menukaart,
  • hoe je jouw menukaart slim opbouwt en creëert,
  • hoe je de teksten op jouw menukaart onweerstaanbaar maakt,
  • hoe je jouw winst er flink mee verhoogt – ook met dezelfde gerechten en prijzen – in zo min mogelijk tijd,
  • maar ook hoe je er de beste gastervaring mee bereikt.

Wat kun je verwachten?

Onze klanten hebben hun investering in de eerste maand meerdere keren terugverdiend.

Gemiddeld stijgt de omzet tussen de 5% en 34% in de eerste maand met de nieuwe menukaart.

 

Je ontdekt de manieren
om 
je menukaart zo in te richten dat >

JE GASTEN MAKKELIJKER KIEZEN. Je menukaart is duidelijk, overzichtelijk en gebruiksvriendelijk voor ze. En gasten die snel hun doel behalen, snel hun (nieuwe) favoriete gerecht vinden, bestellen meer. Dat leerde Linda tijdens haar specialisatie Menu Engineering aan een bekende Amerikaanse Universiteit. 

JE MEER WINST OVERHOUDT. We gebruiken inzichten uit de keuzepsychologie om meer te verkopen van wat je het liefst verkoopt. We zorgen dat je niet meer alleen van je medewerkers afhankelijk bent voor bijverkoop. Gaan stimuleren dat gasten vaker zeggen: ‘Ik wil graag nog een nagerecht bestellen.’ Waar zou je de extra winst voor inzetten? Denk jij extra locatie, vet op de botten, verbouwing of vakantie? Of helemaal iets anders ; )

JE HET VERLANGEN VAN JE GASTEN OM TERUG TE KOMEN STIMULEERT. Zodat ze niet bijvoorbeeld een keer per maand komen lunchen met hun vrouw, maar nu ook volgende week weer komen dineren. Met de hele familie. Ze hebben al gereserveerd. Yes! 

Samen doorlopen we de 7 stappen van Menukaart Upgrading.

Hiermee hebben onze klanten mega gave resultaten behaald.
Bijvoorbeeld €28.911,- extra omzet in de eerste maand met de nieuwe menukaart.

Het is een eenmalige investering met een duurzaam effect, omdat de omzetstijging doorzet na de eerste maand: gasten kiezen steeds van de nieuwe kaart, of ze nu in de eerste maand komen of de derde maand.

Je kunt Menukaart Upgrading bij iedere nieuwe kaart weer toepassen en je weet precies waar je geld laat liggen met je kaart, en hoe je dat oplost.

aboutthemenu-meer-winst-menukaart

Even op een rijtje. Dit is wat het je oplevert:

Een originele, slimme menukaart die is geoptimaliseerd om meer omzet en winst mee te maken.

Op maat gemaakte schetsen voor de lay-out van jouw menukaart die past bij jouw zaak en doelen, waarin alle best practises van de afgelopen 7 jaar zijn toegepast.

Inzicht in keuzepsychologie en -gedrag van jouw gasten.

Formule voor onweerstaanbare menuomschrijvingen die de verkoop verhogen (+415% praktijkresultaat), zodat je niet meer hoeft te strugglen met het vinden van de juiste woorden voor het omschrijven van jouw gerechten.

De eenvoudigste route naar het verbeteren van jouw omzet en winstgevendheid, wanneer je omzet niet kunt opschalen door te denken in meer gasten.

Weten wat het eerdere klanten heeft opgeleverd? Lees het hieronder in hun ervaringen.

“De samenwerking ervaar ik erg positief. 

 

Wij vonden het erg nuttig om iemand van buitenaf eens met een frisse blik mee te laten kijken. Door de kennis over het keuzegedrag van gasten te combineren met analyses binnen ons bedrijf, heeft Linda ons de middelen geboden om beter te sturen op wat wij belangrijk vinden.

We verkopen iets meer voorgerechten, maar vooral meer desserts. De gerechten die extra aandacht krijgen, worden ook meer verkocht.”

 

Freek van der Valk  – General Manager Van der Valk Hotel Ridderkerk

“Wat goed werkt zijn de wijnadviezen. We verkopen nu veel makkelijker een flesje en dat was het doel.

 

De 3 gangen menu’s meer promoten zijn ook een goede zet geweest. Regelmatig bestelt men zo’n menu en dat is goed voor de ‘eet-3-gangen missie’.”

Eric Rhijnsburger

“Het verbeteren van het bedrijfsresultaat heeft ons doen besluitenom de samenwerking te starten.

 

De menukaarten die we hebben ontwikkeld vind ik erg goed, mooi vormgegeven en een gedachte erachter.
 We merken dat er meer gerechten verkocht worden die we benadrukt hebben. Het grootste inzicht dat ik heb gekregen is dat een doordacht vormgegeven menukaart beter verkoopt.”

 Roger Hamelers

“Linda heeft ons geholpen met dit prachtige, krachtige menu,
 in de beginfase van ons restaurant.

 

Ze is zoals de betekenis van haar naam in het Spaans. Ze is professioneel, de samenwerking verliep moeiteloos.”

 

Elena & Marina – Las Palmas (Gran Canaria)

Voor wie is Menukaart Upgrading?

 

Voor horecaondernemers die willen groeien en samen met hun team een grote drive hebben hun gasten blij te maken.

Steeds op zoek zijn naar manieren om te innoveren & vernieuwen, en zoveel mogelijk winst willen draaien in 2021.

En als je verder:

 

  • Inzicht hebt in je verkoopcijfers en winstmarges of bereid bent om ze inzichtelijk te maken (je krijgt hier evt. checklists & tools voor).
  • Zelf of intern je menukaart vormgeeft.
  • Een onafhankelijk restaurant op 1 locatie hebt met een omzet tot 2.5 miljoen (meer locaties of omzet? Klik hier)

En je één van deze punten herkent:

 

  • Ik ben nieuwsgierig naar alle psychologische principes die verstopt zitten achter mijn menukaart en wil weten: hoe werkt dit nu precies? En wat is slim om te doen in mijn situatie?
  • Gasten doen er lang over om te kiezen. Ik denk dat er nog veel meer uit te halen valt.
  • Ik zit een beetje vast in mijn kaart en wilt graag iets nieuws, iets vernieuwends en origineels. Iets dat helemaal past bij ons en nu.

Menukaart Upgrading

in 7 stappen meer winst met je menukaart.

 

 

Voor horecaondernemers die zelf de methode willen leren om bij iedere nieuwe kaart weer toe te passen
én tegelijkertijd persoonlijke adviezen willen voor meer winst met hun menukaart. Voor een groeiend horecabedrijf.

Investering 3497,-. Betaling in termijnen is ook mogelijk.

Nog even voorstellen; ik ben Linda Even.

Founder van ABOUT THE MENU. We helpen horecaondernemers om meer winst te maken met hun menukaart.

De afgelopen jaren werkten we met landelijk bekende restaurants tot kleine en lokale restaurants. En gaf ik seminars voor o.a. KHN en Misset Horeca. Vol enthousiasme! In de laatste vier jaar alleen al hebben we meer dan 1000 horecaondernemers geholpen met hun menukaart. Dat had ik nooit durven dromen toen ik 11 jaar geleden mijn eerste menukaart maakte voor de zaak van mijn ouders.

Daar komt mijn why en motivatie vandaan; toen ik zag hoe goed dit werkte, wilde ik daar veel meer horecaondernemers blij mee maken en ontwikkelde ik mijn eigen methode. En met succes; het record staat op +34% extra omzet uit food (+25.136 euro) in de eerste maand met de nieuwe kaart. Maar…records zijn er natuurlijk om gebroken te worden!

Ik specialiseerde me in Menu Engineering aan een bekende Amerikaanse Universiteit. Daar zijn ze al veel verder op dit gebied. Zo tof om restaurants in Nederland en Europa hiermee verder te helpen. Ik reis graag om nieuwe dingen te ontdekken en inspiratie op te doen. En, wellicht overbodig om te zeggen; ik ben gek op lekker eten, momenten van geniale gastvrijheid en recordbrekende resultaten.

Samen met mijn team help ik je graag om verder te groeien!

Ja, ik wil mijn menukaart upgraden: 

 

Graag eerst even bellen over jouw menukaart voor je start?
Je bent van harte welkom: klik hier en we bellen je snel.
Wil je direct starten? Klik dan op de knop hieronder: